Sociala medier - personalen
Som vi började prata om i föregående inlägg är personalen ett bra sätt att få företaget att "komma ner till jorden" i sociala mediers inlägg, alltså mer konrkret att företaget består av individer och inte enbart är en hirerkisk karta. Att vara personlig men samtidigt professionell på sitt eget vis.
Personalen
Men hur är man personlig? Jo, låt personalen komma fram. Involvera dem - inte bara i inlägg utan bakom inläggen. Låt de vara med och bestämma vad som kan publiceras och vad som kan visas. Inte bara ledningen, utan alla som vill vara delaktiga.
Policys
För att det inte ska bli total pannkaka av sociala medier i olika händer i företaget kan det vara bra med en policy - precis som med annat i företag. Låt det stå nerskrivet vad som får - och inte får - publiceras. Det ska vara en möjlighet att få publicera på företagets kanaler - inte en rättighet.
Andra inlägg
2016 http://www.spambloggar.se/. Alla rättigheter förbehållna.