Ditt varumärkes trovärdighet

”Beroende på ditt företags affärs-, varumärkes- och marknadsföringsstrategi handlar det alltså om att lyfta fram olika saker. Eller i den bästa av alla världar: Hitta en trovärdig, möjlig och hållbar association som både driver vilja att köpa och motiverar ett högre pris.”

Så avslutar Micco Grönholm ett av flera inlägg på micco.se. Inlägget är delvis författat i samarbete med Johan Anselmsson och Niklas Bondesson vid Lunds Universitet.

Det jag kommit att fästa stor vikt vid i denna serie av inlägg är att flera undersökningar och slutsatser så tydligt utmynnar i betydelsen och vikten av varumärkesassociationer. Jag vill rekommendera en noggrann genomläsning av Micco Grönholms artiklar. Därefter kan det vara lämpligt att jämföra med de associationer du får när du tar del av företagens exponering i den exempelkatalog som finns här på spambloggar.se.

Det här inlägget postades i Sökmotoroptimering. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ditt varumärkes trovärdighet

  1. Ken skriver:

    Hade helt missat de här artiklarna, tack fö® att du gjorde mig uppmärksam på det hela.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>